A A A

Ćwiczenia w piątym dniu połogu

1. Leżenie na plecach, ramiona luźno wzdłuż tułowia, unoszenie ramion przoJ dem wzwyż z równoczesnym uniesieniem nogi do pionu: kolejno — raz prawej, raz lewej. Pozycja wyjściowa: leżenie na plecach, ramiona wzdłuż tułowia. Na raz — unieść ramiona przodem ku górze i równocześnie nogę lewą do pionu — wdech. Na dwa — powrót do pozycji wyjścio-wej — wydech. Na trzy — to samo prawą nogą. Na cztery — powrót do pozycji wyjścia*1 wej. powtórzyć ćwiczenie dla każdej nogi 3—4 razy. 2. Leżenie na plecach — zgięcie lewej (prawej) nogi, wyrzut w bok i złączenie (pół żabki). W czasie ćwiczenia stopa nogi ćwiczącej opiera się na posłaniu (patrz ćwiczenie 2. z czwartego dnia połogu). 3. Przejście z leżenia na plecach do klęku podpartego i skręt tułowia w prawo i lewo z wyrzutem ramienia w bok. Pozycja wyjściowa: klęk podparty, kolana dość szeroko, dłonie mocno oparte na posłaniu. Na raz — skręt tułowia w prawo z wyrzutem ra¬mienia prawego w bok Wzrok kieruje się w stronę dłoni prawej. Na dwa — powrót do pozycji wyjściowej. Na trzy — to samo w lewo. Na cztery — powrót do pozycji wyjściowej. 4. Z klęku podpartego przejście do siadu na pięty i dalej: klęk z unosze-niem ramion do boku, siad z opusz-czeniem ramion. Pozycja wyjściowa: siad na piętach, dłonie spoczywają na przedniej powierzchni ud.Na raz — unieść się do klęku, jed¬nocześnie wyrzucić ramiona w bok (lub w górę) — głęboki wdech. Na dwa usiąść na pięty, ramiona opuścić w dół, dłonie na kolanach i lekko pochylić się ku przodowi — wydech. Powtórzyć ćwiczenie 3—5 razy1. 5. Leżenie na plecach — doprowadzanie kolan z oporem (patrz ćwiczenie 4. z trzeciego dnia połogu i ćwiczenie 3. z czwartego dnia połogu). 6. Leżenie na plecach — głęboki wdech z uniesieniem klatki piersiowej; wydech — opuszczenie klatki piersiowej.